Újdonságok
Doras - Választható egyedi mintázatú termoszok
Doras - Inox termoszok (palack)
Doras - Utazópoharak, termoszbögrék
DORAS – Ételhordó inox dobozok, étel termoszok
Doras - Üvegkulacsok neoprén huzattal
Doras - Kiegészítők
BIODORAS - SZETTEK (TERMOSZ, KULACS, UZSONNÁS DOBOZ)
Biodora - Bioműanyag termékek
Biodora - Fából készült konyhai kiegészítők

Általános SZerződési Feltételek - ÁSZF

 

- A szerződés tulajdonságai
- A szerződés, rendelési folyamat
- Adatvédelem
- Szállítás, fizetés és teljesítés feltételei
- Jótállás, szavatosság, garancia
- Jogérvényesítés
- Az elállás joga
- Szerzői jogok és hivatkozások
- Egyéb feltételek
- Webáruház adatai

 


  A szerződés tulajdonságai

Az itt leírt Általános Szerződési Feltételek a BIODORAS.HU weboldalon keresztül nyújtott online kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Vásárló jogait és kötelezettségeit tartalmazza.
A BIODORAS.HU internetes áruházban eladásra kínált termékek képezik a BIODORAS.HU (WebTree Bt.) és a vásárlók közötti szerződés tárgyát. A vásárolni kívánt termékek tulajdonságait és paramétereit a termék leírásában találja meg. Kérjük, hogy a termékleírásokat figyelmesen olvassa el, hogy pontosan azt a terméket rendelhesse meg, melyre szüksége van! A weboldalon látható termékfotók helyenként illusztrációk. A vételár mindig a kiválasztott áru adatlapján kiírt bruttó ár. A megrendelt termékeket személyesen vagy csomagként tudja átvenni (fizetési mód: készpénz, banki utalás).

 


  A szerződés, rendelési folyamat

A megrendelő megrendelése elküldésével a BIODORAS.HU weboldal (WebTree Bt.) vásárlójává válik. A megrendelését írásbeli visszaigazolás után tekintheti véglegesnek.

 

Rendelési folyamat:

– A webáruházban a rendelési folyamat első lépése, hogy kiválasztja a kívánt terméket
– A „Kosárba tesz” gombra kattintással a terméket kiválasztja a vásárlási folyamat elindításához
– Amennyiben a kívánt termékeket kiválasztotta, a Kosarában a „Megrendelés”-re kattint
– Első lépésnél megjelenik a(z) „A kosár tartalma”, itt változtathat a mennyiségeken, ilyenkor a „Kosár frissítése” gombot kell használni
– Amennyiben mindent rendben talált, kattintson a „Tovább” gombra
– A vásárlás történhet regisztrációs és regisztráció nélküli vásárlással, melyhez élő telefonszámot és e-mail címet is kérünk
   Megrendelést, ha telefonon vagy e-mailen ad le, azt mi minden esetben felvisszük a webáruház rendszerébe
– A vásárlási folyamat végén megjelenik a végleges rendelése, összesítve a szállítási adatokkal együtt. Az „összesen” felirat mellett a végleges bruttó ára látható
– A „Megjegyzés”-nél egyéb információkat adhat meg, itt üzenhet felénk a rendeléssel kapcsolatban
– A „Megrendelés” gombra kattintva véglegesítheti, és egyben küldheti el a rendelését, amelyről automatikus levelet küldünk. Az esetleges adatbeviteli hibák javítására a „Megrendelés” gomb megnyomása előtt van lehetősége. Kérjük, nézze át a megadott számlázási-, szállítási címét, a megrendelt termékek mennyiségét, árát, típusát
– A kézbesítés előtt értesítést kap a szállításról
   Ha személyes átvételt választott, akkor e-mailen keresztül értesítjük, hogy átvehető a megrendelése.

  Adatvédelem

A rendelés során birtokunkba jutott, a Megrendelő azonosításához szükséges adatokat bizalmasan kezeljük, kizárólag a rendelés teljesítéséhez használjuk fel, és semmilyen formában nem adjuk tovább harmadik félnek. A megrendelést számítógépes rendszerünk rögzíti, arról azonnali automata e-mailt küld. A szerződés, illetve a szerződéskötés magyar nyelven történik. A WebTree Bt. nem vállal felelősséget azon károkért, amelyek regisztráció esetén a jelszó illetéktelen kézbe kerülés és használatával keletkeztek akár a Megrendelőnél, akár harmadik személlyel szemben. A fentiek szerint megkötendő szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül, azt a WebTree Bt. iktatja, így az a későbbiekben is hozzáférhető lesz.

 

Hirlevél

A BIODORAS.HU weboldal (WebTree Bt.) jogosult a felhasználó részére hírlevelet küldeni, amennyiben a vevő a vásárláskor az adatai megadása után ehhez előzetesen, egyértelműen, kifejezetten és önkéntesen hozzájárult. A BIODORAS.HU (WebTree Bt.) nem köteles ellenőrizni, hogy a vevő által a regisztrációkor, vásárláskor, illetőleg a hozzájárulás megadásakor a kitöltött adatok valósak, illetőleg helytállóak.

A vevő az önkéntes hozzájárulását bármikor jogosult visszavonni. Ebben az esetben a BIODORAS.HU (WebTree Bt.) a visszavonást követően a felhasználó részére több hírlevelet nem küld, és törli a felhasználó e-mail címét a hírlevélküldő rendszerből.

Hogyan tudok leiratkozni a webáruház hírlevélről?
Ha már nem szeretne több hírlevelet kapni, akkor a hírlevél alján található leiratkozás linkre kattintson, ekkor megtörténik a leiratkozás és ezt ki is írja Önnek a weboldalunk mint visszajelzés.

 


  Szállítás, fizetés és teljesítés feltételei

A BIODORAS.HU webáruház szállítási költsége mindig a "KOSÁR" menüpontban van feltüntetve, ha már belerakott egy terméket. Az ár mindig bruttó szállítási összeg. A weboldal a szállítási költséget a termék súlya alapján számolja ki. A fizetés módja készpénz - utánvét, vagy banki utalás. A fizetési módot a "KOSÁR" menüpontban a vásárlási folyamat véglegesítésénél tudja kiválasztani. Ha utánvétes a termék, az összeget a kézbesítőnek az MPL (Magyar Posta Logisztika) , vagy a CS-Sprint futárszolgálat alkalmazottjának kell átadni. A számla és a jótállási iratok a termék mellé vannak becsomagolva. A termékek várható szállítási határideje a termékek adatlapján van feltüntetve. A feltüntetett szállítási nap az az általános szállítási idő. Ez a termékfogyások és az import beérkezések miatt változhat. A feltüntetett szállítási napok általános irányadó számok. Pontos szállítási dátumot a raktárkészleti változások miatt a visszaigazoló e-mailben küldünk (ami kevesebb és több is lehet).

 

Ha kiszállítást kért:

MPL futárszolgálat (Magyar Posta Logisztika)
A kézbesítést megelőzve, a futárcég értesítést küld a szállításról. A futár a megadott címre kiszállítja a csomagot. Ha Ön nincsen a megadott helyszínen, akkor a futár a következő munkanapon ismét kísérletet tesz a kézbesítésre. Ha a második kézbesítés is eredménytelen, a futár postai értesítőt hagy, és a megadott címhez legközelebbi postán leteszi a csomagot, ahol a következő munkanapon át tudja venni. Minden esetben vigye magával az értesítő szelvényt, illetve személyi azonosító okmányát! A küldeményt átveheti az értesítés keltét követő munkanaptól számított 5 munkanapon belül.

A csomag útját a következő linken tudja követni: on-line csomagkövetés.

A nyomon követési kódot az MPL által küldött értesítőben találja meg.
Ha esetlegesen sérült a kapott csomag vagy kibontás után maga a termék is törött, akkor a következő lépéseket kell tenni (mi a csomagot sértetlenül adjuk át a szállító cégnek):
- Fotózza le a sérülést, küldje el nekünk e-mailben
- Vegye fel velünk a kapcsolatot
- A terméket a teljes csomagolással vigye el az Ön postájára és tegyen panaszt! Erről jegyőzkönyv készül. A jegyzőkönyv felvétele előtt minden esetben kérem, történjen velünk telefonos egyeztetés!
MPL telefonos Ügyfélszolgálata: 06-1-767-82-82

 

CS-Sprint futárszolgálat
A kézbesítést megelőzve a futár cég e-mailben értesítést küld a szállításról. A futár a megadott címre kiszállítja a csomagot. Ha Ön nem tartózkodik a helyszínen, akkor a futár felhívja, hogy egyeztessenek az átvételről. A következő munkanapon ismét megpróbálja kézbesíteni a csomagot. Ha akkor sincs a címnél, a futár újra felhívja Önt. Ha a második csomagátadás is meghiúsul, a rendelése sikertelen kézbesítés miatt, visszaérkezik a raktárunkba.
Figyelem, kérjük, a csomagot vizsgálja meg az átvétel alkalmával!
Ha sérülést lát a dobozon, kérjük, ne vegye át a csomagot!
Mi a csomagot sértetlenül adjuk át a szállító cégnek. A sérülésről és a csomagátvétel megtagadásáról jegyzőkönyv készül, melyet a futár rögzít.
Figyelem, ha ennek ellenére a sérült csomagolású árut átveszi, kifizeti és aláírja az átvételi papírt, akkor a csomag az Ön tulajdona lesz.
Így az aláírásával hitelesíti és elismeri, hogy sérülésmentesen vette át a küldeményt.
Ha ezek után törött termék van a dobozban, nem tudja bizonyítani a törést, mert átvette; kártalanítani így már nem áll módunkban.
CS-Sprint telefonos Ügyfélszolgálata: 06-20-293-99-99

 

Törés vagy sérülés esetén kérem, hívjon bennünket!
Telefonos Ügyfélszolgálatunk telefonszáma: +36-20-343-42-52.


Ha személyesen átvételt választott, akkor a "KAPCSOLAT" menüpontban a feltüntetett átvételi időpontban és helyen tudja átvenni a terméket.

 


  Jótállás, szavatosság, garancia

A BIODORAS.HU -n az Általános Szerződési Feltételek (Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény 685.§ e) pont) keretében megvásárolt, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet 1. számú mellékletében meghatározott termékkörökbe tartozó termékek vonatkozásában a Kormányrendelet bekezdésében foglaltak értelmében jótállást vállal, melynek időtartama az eladási/fogyasztói árhoz igazodik az alábbiak szerint:

a) 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén 1 év,
b) 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén 2 év,
c) 250 000 forint eladási ár felett 3 év.

Egyes termékek esetében a gyártó a fent említett jogszabályoknál kedvezőbb  feltételeket vállal, melyeket a WebTree Bt. köteles vásárlói számára is biztosítani. Az egy évesnél hosszabb garancia pontos feltételeit a termékek jótállási jegyén olvashatják. A jótállásra, a szavatosságra és annak érvényesítésére egyebekben az egyes fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet, a fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási ügyek intézéséről szóló 49/2003. (VII.30.) GKM rendelet, a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény, továbbá más hatályos magyar jogszabályok rendelkezései irányadóak.

 

A szavatosság feltételei a Polgári Törvénykönyv és a 49/2003. (VII. 30.) GKM rendeletben foglaltak szerint irányadók.
A vevőnek jogában áll panasszal élni, ha hibás a termék. Ilyen esetben haladéktalanul jelezze kifogását a BIODORAS.HU üzemeltető/tulajdonos felé. A WebTree Bt. szavatossági kötelezettséggel tartozik, amennyiben az eladott termék az átvétel időpontjában nem felel meg a jogszabályban vagy a szerződésben meghatározott tulajdonságoknak. A szavatosság érvényesítésének feltétele, hogy amennyiben a felek a hiba eredetét illetően nem értenek egyet, a fogyasztó kötelezettsége a hiba eredetének bizonyítása (szakvélemény). A teljesítést követő hat hónapon belül vélelmezni kell, hogy a felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt. Ebben az időszakban a bizonyítás a WebTree Bt. kötelezettsége. Ha a fogyasztó a hibát a termékátvétele időpontjában ismerte, vagy azt ismernie kellett, a WebTree Bt. mentesül a szavatossági felelősség alól. A nem rendeltetésszerű használatból eredő hibák esetén a szavatossági igény nem érvényesíthető.

 

Jótállás csak tartós használati cikkekre vonatkozik. A jótállás feltételeit a 151/2003. Korm. rendelet, a Polgári Törvénykönyv illetve a szavatossági igényérvényesítéskor is fontos 49/2003. GKM rendelet tartalmazza. Érvényesítésének feltétele a jótállási jegy és vagy a termék számlája.

A jótállás hatálya nem tartozik az a hiba, amely a termék az ügyfélnek átadást követően lépett fel. Ilyenek:
- Nem szakszerű üzembe helyezés (kivéve, ha ezt a Szolgáltató vagy annak megbízottja végezte el; illetve ha a használati útmutató hibájára vezethető vissza)
- Nem rendeltetésszerű használat, kezelési útmutatóban leírtak figyelmen kívül hagyása, nem megfelelő tárolás és kezelés, szándékos rongálás
- Elemi kár

Fontos, hogy jótállás esetén a jótállásra kötelezett mindaddig nem mentesül kötelezettségei alól, amíg nem bizonyítja, hogy a hiba nem rendeltetésszerű használat következménye.Hibás teljesítés esetén a fogyasztó kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a WebTree Bt. számára a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget. Ha kicserélésre nincs joga, vagy ha a WebTree Bt. a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül nem tud eleget tenni — választása szerint — megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. Fogyasztói szerződésben semmis az a kikötés, amely e rendelkezésektől a fogyasztó hátrányára tér el.

 

Garanciális probléma esetén termék csere.
Amennyiben az Ön által megvásárolt terméken gyártási vagy esztétikai hibát észlel, kérjük, azt azonnal jelezze felénk! Kérjük, a hibás termékről készítsen fotót és küldje el az ügyfélszolgálatos e-mail címünkre! A kapott felvételek elbírálása után munkatársunk felveszi Önnel a kapcsolatot. Ez 1-2 napot igénybe vehet.
Figyelem! Ha a terméken hibát észlel kérjük ne szerelje fel, vagy használja. A hibás termék felszerelése és/vagy használata a csere lehetőségének az elvesztését vonja maga után.

 


  Jogérvényesítés

Kérjük kedves vevőinket, hogy amennyiben a megrendelt termék a futár által megérkezik Önhöz, az átvétel igazolása előtt ellenőrizze, hogy a rendelt terméket hiánytalanul megkapta! Máskülönben nehéz bizonyítani az esetleges hiányokat. Amennyiben a megrendelt termékeinkkel kapcsolatosan minőségi kifogás merülne fel, úgy a jogszabályoknak megfelelően a 49/2003. GKM rendelet által meghatározottak szerint járunk el. A szavatossági igényeket a vásárlást igazoló számlával tudják érvényesíteni. A WebTree Bt. a jogszabály alapján törekszik arra, hogy a minőségi hibás termék kicserélését 15 napon belül elvégezze. Ha minőségi kifogása van a vásárolt termékkel kapcsolatban kérjük, keresse a „Kapcsolat” menüpontban található elérhetőségeinket!

 


  Az elállás joga

Az interneten (távollevők között) megkötött szerződéstől jogszabályi felhatalmazás alapján, egyoldalúan visszaléphet a vevő, és a termék visszaküldése esetén követelheti a BIODORAS.HU -tól (WebTree Bt.) a kifizetett teljes összeg visszatérítését. Az összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállást és az áru visszaszolgáltatását követő 14 napon belül visszatéríteni köteles. Az elállási jog kompenzálja azt, hogy a vásárlás előtt nem volt lehetősége a vevőnek a termék megvizsgálására, kipróbálására. A termék megrendelése esetén a termék átvételétől számítandó az elállási határidő. A termék átvételétől számított 14 napon (naptári nap!) belül élhet elállási jogával. Az általános szabályok szerint a határidőbe a termék átvételének napja nem számít bele. Elállás esetén köteles a vevő a terméket haladéktalanul visszaküldeni a BIODORAS.HU -nak. A termék átvételének napját elsősorban a termékhez mellékelt számlán szereplő teljesítési időpont alapján tudja igazolni a BIODORAS.HU (WebTree Bt.) felé. Fontos, hogy ha a terméket nem csak kipróbálta a vevő, hanem ezen felül használta is, akkor a termék ebből fakadó értékcsökkenésért a vevő felelősséggel tartozik a BIODORAS.HU (WebTree Bt.) felé. A BIODORAS.HU (WebTree Bt.) követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését. Elállási szándékát postai úton vagy e-mailben jelzett egyértelmű nyilatkozattal, valamint a Korm. rendelet mellékletében található nyilatkozat-minta útján küldheti meg. BIODORAS.HU (WebTree Bt.) mindaddig visszatarthatja az elállással érintett termék vételárát, amíg a fogyasztó vissza nem szolgáltatta részére a terméket, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte. Elálláskor a termék BIODORAS.HU (WebTree Bt.) részére történő visszaküldésének közvetlen költségét a vevő viseli (kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését, vagy ha a vállalkozás a költségviselési kötelezettségünkről nem tájékoztatta a vevőt), ezért a terméket nem adhatja fel utánvétellel.

 

Vállalkozó vásárló és az elállási jog
A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló rendeletben foglaltakat a fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződésekre kell alkalmazni, vállalkozás-vállalkozás közötti jogviszonyra nem vonatkozik. Vagyis ha vállalkozásként rendel a webáruházból, bizonyos speciális jogok nem illetik meg, mint például a 14 napon belüli indokolás nélküli elállási jog.

 

Figyelem!
Fontos tudnia, hogy amennyiben a megvételt követően használatba vette a terméket, az ebből fakadó értékcsökkenésért felelősséggel tartozik vállalkozásunk felé. A vásárlástól való elállás joga nem a termék 14 napos ingyenes használatát biztosítja Önnek, hanem a termék szemrevételezésének, kipróbálásának lehetőségét, ugyanúgy, ahogyan arra az üzletben vásárolt termékek esetében is módja van.

Továbbá, ha a rendelését részlegesen (nem a teljes mennyiséget) küldi vissza, akkor az elállás keretében a megrendelési szállítási költség nem jár vissza.

 

Személyesen a terméket Átvételi-Pontunkon tudja visszaadni: 1162. Budapest, Csömöri út 217.
Ha személyesen hozza vissza a terméket, minden esetben kérem, telefonon egyeztessen velünk a következő telefonszámon: +36-20-343-42-52  (Információ H-P: átvételi pont nyitvatartási időben hívható)!

 

Postai úton a terméket a következő címre tudja visszaküldeni: 1162. Budapest, Béla utca 234. (Ezen a címen személyesen nem tud intézkedni!)

 

Amennyiben a 14 napon belüli elállás jogával élni szeretne, kérjük, hogy a termék határidőn belüli visszajuttatása mellett töltse ki az alábbi nyilatkozatot:

 

Elállási nyilatkozat letöltése PDF formátumban >>>

 

A fogyasztót megillető elállási jog alóli kivételek
Olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a vevő utasítása (rendelése) alapján vagy kifejezett kérésére állított vagy állíttatott elő BIODORAS.HU (WebTree Bt.), vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a vevő személyére szabtak.

Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016. Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (06-1) 488-2131
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu

 


  Szerzői jogok és hivatkozások

A BIODORAS.HU weboldalon található megjelenítés, Cégünkre vonatkozó összes adat, leírás, referencia fénykép a WebTree Bt. tulajdonát képezi. A WebTree Bt. hozzájárulása nélkül ezek felhasználása a szerzői jogok megsértését jelenti és jogi következményeket von maga után.

© Minden jog fenntartva!

 


  Egyéb feltételek

A BIODORAS.HU -n való vásárlás feltételezi a vásárló részéről az Internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását.
A WebTree Bt.-t nem terheli felelősség, ha bármilyen működési hiba merül fel az internetes hálózatban, ami megakadályozza a BIODORAS.HU akadálytalan működését és a vásárlást. A WebTree Bt. szabadon beperelhet bármely személyt, aki csalást követ el vagy annak elkövetésével próbálkozik. Azonban a WebTree Bt. nem vonható felelősségre semmilyen, harmadik személy által valamely látogató rovására történt csalás miatt. Abban az esetben, ha a vásárló, weboldal látogató bármilyen formában megsérti az Általános Szerződési Feltételekben rögzített szabályokat, a WebTree Bt. szabadon érvénytelennek nyilváníthatja regisztrációját.

 


  Webáruház adatai

 

Weboldal cím: BIODORAS.HU

Üzemeltető: WebTree Bt. ( WebTree Ipari, Kereskedelmi és Szolgáltató Betéti Társaság)

Székhely, levelezési cím: 1162. Budapest, Béla utca 234.

Képviselő: Boros Sándor

Átvételi - PONT - 1162. Budapest, Csömöri út 217. - (Áru átvétel, személyes ügyintézés)

Adószám: 21791635-2-42

Cégjegyzékszám: 01-06-758730

Bejegyző hatóság: Fővárosi Cégbíróság

Bankszámlaszám: 11716008-20178804
E-mail: ugyfelszolgalat biodoras.hu
Ügyfélszolgálati információs telefon: +36-20-343-42-52  (Átvételi pont nyitva tartási időben hívható)

Tárhely szolgáltató: KHAM IT Kft. (1097 Budapest, Könyves Kálmán körút 12-14.)